Sunday 5 September 2010

sebelum dia pergi

~ Ramadan & Malam 1000 Bulan Kali ini ~


Ramadan datang lagi..

dimulakan dengan niat suci..

inginkan keredhaan dan cinta Ilahi..

membentang harapan yang tersirat di hati..


Ramadan datang lagi..

kesemuanya nampak biasa sekali..

lapar dahaga di siang hari..

tanpa disedari hanya tinggal beberapa hari..


Dan Ramadan kali ini..

juga punyai malam yang dinanti..

meniti hari demi hari..

demi malam seribu bulan kali ini..


Malam seribu bulan kali ini..

cukup aku merasakan tertinggal sesuatu..

rasa kemanisan dan keagungan cintaNya..

aku gagal lagi..


Malam seribu bulan kali ini..

tak pun aku sedari kehadirannya..

namun bila fajar menjelma..

rasa tenang sekali di lubuk hati..


Malam seribu bulan kali ini..

aku terdampar kesakitan..

lemah tak bermaya..

meniti masa lenyapnya kepedihan..


Nyata skali AKU semakin lalai..

mungkinkah AKU tenggelam di lubuk alpa..

terkapai-kapai memerlukan pertolongan..

apa mungkin AKU diselamatkan?


AKU ingin kembali..

demi mencintai dan dicintai..



No comments:

Post a Comment